Sie sind vermutlich noch nicht im Forum angemeldet - Klicken Sie hier um sich kostenlos anzumelden  
Logo
Sie können sich hier anmelden
Dieses Thema hat 701 Antworten
und wurde 23.558 mal aufgerufen
 Themen des Tages
Seiten 1 | ... 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47
MartiS2 Offline

25.04.2025 10:13
#691 RE: Der bevorstehende Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Ein vom Westen aufgebautes Dreckspack, das zur allgemeinen Verwirrung regelmäßig sein Etikett wechselt. Man sollte aber immer im Auge haben, dass davon unbekannt Viele in unseren Städten hausen und vermutlich ziemlich unbehelligt Waffen horten können. Ob unser Staat auf eine plötzliche Übernahme einer Stadt vorbereitet ist? Vermutlich würde es nicht die Nobelviertel treffen.

Gruß
Martin

Mirkalf Offline

26.04.2025 17:42
#692 RE: Der bevorstehende Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

---

„Manchen Völkern genügt eine Katastrophe, sie zur Besinnung zu bringen. Deutschen, so scheint es, bedarf es des Untergangs.”
--Arthur Moeller van den Bruck

„Wenn man so darüber nachdenkt ist es eigentlich erschreckend, wie wenig Politiker aufgeknüpft werden.”
--G. K. Chesterton

„Manchmal frage ich mich, ob die Welt von klugen Menschen regiert wird, die uns zum Narren halten, oder von Schwachköpfen, die es ernst meinen.”
--Mark Twain

Mirkalf Offline

26.04.2025 21:14
#693 RE: Der bevorstehende Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Zitat
Middle East Spectator

The situation is very bad.

The fire is spreading to other areas of the port, including areas with flammable containers, and more explosions are likely to happen.

The order has been issued to completely evacuate the entire port and all its surrounding facilities

https://t.me/Middle_East_Spectator/17639

---

„Manchen Völkern genügt eine Katastrophe, sie zur Besinnung zu bringen. Deutschen, so scheint es, bedarf es des Untergangs.”

„Wenn man so darüber nachdenkt ist es eigentlich erschreckend, wie wenig Politiker aufgeknüpft werden.”
--G. K. Chesterton

„Manchmal frage ich mich, ob die Welt von klugen Menschen regiert wird, die uns zum Narren halten, oder von Schwachköpfen, die es ernst meinen.”
--Mark Twain

MartiS2 Offline

26.04.2025 21:22
#694 RE: Der bevorstehende Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Wer fällt den zionistischen Massenmördern in den Arm? (39)

Zitat
Mal schauen. Vielleicht hat irgendjemand noch einen Pfeil im Köcher.

Die Fortsetzung der explodierenden Pager?

Gruß
Martin

Mirkalf Offline

26.04.2025 21:43
#695 RE: Der bevorstehende Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Zitat von MartiS2 im Beitrag #694
Die Fortsetzung der explodierenden Pager?

War auch mein erster Gedanke. Gestern dachte ich noch, ob wohl irgendjemand den medialen "Windschatten" der Papst-Beisetzung nutzen wird.

Zitat
[...] In January, Newsweek reported that Western intelligence sources had said they believed Iran is attempting to import 1,000 metric tons of sodium perchlorate from China. The material, if converted into ammonium perchlorate, could support the production of hundreds of solid-propelled rockets.

Two ships identified in the report as the Golbon and the Jairan arrived at Bandar Abbas port in February and March, respectively.

There is a possibility that the explosion at Bandar Abbas was the result of sabotage by Israeli intelligence, with the target being materials meant for Iran’s missile program. This would be a response to the Islamic Republic refusal to discuss its missile capabilities in the ongoing talks with the U.S., or even an attempt to sabotage the talks.

https://southfront.press/massive-blast-r...earlier-videos/

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

27.04.2025 09:27
#696 RE: Der bevorstehende Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Zitat
The New York Times quotes a person with ties to Iran’s Islamic Revolutionary Guard Corps, speaking on condition of anonymity to discuss security matters, saying that sodium perchlorate — a major ingredient in solid fuel for missiles — was the chemical that exploded yesterday in Bandar Abbas.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_e...an-port-report/

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

MartiS2 Offline

27.04.2025 09:33
#697 RE: Der bevorstehende Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Da wundert mich eh das iranische Risikomanagement, bei dem derartig große Mengen hoch explosivem Material so konzentriert gelagert wird. Das müsste räumlich getrennt in kleineren Mengen transportiert und gelagert werden.

Gruß
Martin

Mirkalf Offline

27.04.2025 09:57
#698 RE: Der bevorstehende Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Es kann sich auch um Desinformation handeln:

Zitat
 Any reports about 'missile propellant' being imported from China through Shahid Rajaee port are false.

Military imports and exports are done through smaller ports and specific sections that are under strict military control and surveillance.

Additionally, anyone who claims to be able to recognize the type of gas by its colour, for example stating that 'this gas is Nitrogen Tetroxide, used in missiles', is wrong.

In chemistry, any kind of incomplete combustion of a material can create a brown / orange gas known as Nitrogen Dioxide, and this gas can arise from the explosion of Ammonium Nitrate in fertilizer (like in Beirut, 2020) or any other material that was incompletely combusted.

Middle East Spectator

Klar ist aber, dass dort hochexplosives Material gelagert wurde. Die Frage ist, ob es ein Unfall war oder ob die Explosion absichtlich herbeigeführt wurde.

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

04.05.2025 15:59
#699 RE: Der bevorstehende Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Zitat
Iranian media confirm a large fire broke out at a motorcycle factory in Mashhad

Firefighters are on scene, and fortunately no deaths or injuries have been reported.

https://t.me/Middle_East_Spectator/17917

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

07.05.2025 11:29
#700 RE: Der bevorstehende Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Zitat
The U.S. Navy lost another F/A-18 Super Hornet this week, after it fell in the Red Sea during an attempted landing on the USS Harry S. Truman aircraft carrier

The reason for Trump's sudden announcement stopping the U.S. bombing campaign against Yemen is becoming more and more clear.

The U.S. has now lost more aircraft in its Yemen campaign than in the past 20 years across all conflicts combined

Yemen does not have an air force btw.

U.S. aircraft losses in 'Operation Prosperity Guardian' and 'Operation Rough Rider' against Yemen total at least $930 million, including 22 MQ-9 'Reaper' UAVs and three F/A-18 'Super Hornet' jets.

Middle East Spectator

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

15.05.2025 22:00
#701 RE: Der bevorstehende Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Bombshell NYT Report Reveals 'Invisible' F-35 Nearly Shot Down by Houthis

https://simplicius76.substack.com/p/bomb...veals-invisible

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

Gestern 11:58
#702 RE: Der bevorstehende Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Zitat
U.S. President Donald Trump shakes hands with former terrorist Ahmad Al-Sharaa, current President of Syria, praising his 'strong and tough past'.

Al-Sharaa's 'strong past' includes being a member of Al-Qaeda, ISIS, Al-Nusra, Fateh Al-Sham, and HTS.

The U.S. State Department even had a $10 million dollar bounty on him.

Al-Sharaa also famously said that anyone who lived in the Arab or Islamic world in 2001 would 'be lying' if they said they 'weren't happy' with the 9/11 attacks.

https://t.me/Middle_East_Spectator/18497?single

Und der neue Machthaber wird jetzt möglicherweise das Existenzrecht Israels anerkennen - was für eine Überraschung, nachdem er und seine Bande zwanzig Jahre lang die Feinde Israels im Nahen Osten bekämpft haben.

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Seiten 1 | ... 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47
 Sprung  
Xobor Xobor Forum Software
Einfach ein eigenes Forum erstellen
Datenschutz