Sie sind vermutlich noch nicht im Forum angemeldet - Klicken Sie hier um sich kostenlos anzumelden  
Logo
Sie können sich hier anmelden
Dieses Thema hat 745 Antworten
und wurde 24.319 mal aufgerufen
 Themen des Tages
Seiten 1 | ... 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50
Mirkalf Offline

14.06.2025 10:14
#706 Der Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Zitat
The whole planet is being kept hostage by a death cult

[...] As it stands, the leadership in Tehran is learning the hard way that diplomacy – committees, letters to the UN, statements to the IAEA, ministerial meetings – all that is eviscerated when it comes to the law of the jungle.

Iranians were naïve enough to let the IAEA visit their strategic sites, when proverbial spies collected all the info they needed to facilitate Israeli strikes. The DPRK would have never fall into such a trap.

The elimination of a top figure such as Ali Shamkhani, Khamenei’s key advisor, Iran’s lead nuclear negotiator, with decades of influence across the IRGC and intelligence apparatus, is a serious blow.

Systematically erasing Iran’s military and diplomatic leadership in a matter of hours fits the rationale of smashing Khamenei’s close circle. That has started long ago with the Trump-ordered killing of Soleimani and certainly includes the mysterious death of former President Raisi and FM Abdollahian in that dodgy helicopter “accident”. It’s all about creating the conditions for regime change.

On a rare auspicious note, the IRGC let it be known, before the attacks, that they have been developing a secret technology to intensify the impact of its missiles on Israel.

We are all riders on the storm now. Once again, there’s no way out: either a devastating blow to the psycho genocidals, or Iran assembles a nuclear weapon in no time. The third option is capitulation, emasculation, and regime change.

Meanwhile, the whole planet is hostage to a lethal threat. Andrea Zhok is professor of Moral Philosophy at the University of Milan, and apart from his brilliant analyses, he wrote the preface of the Italian edition of my book Raging Twenties, published last year.

Prof. Zhok has succinctly pointed out how no political construction in modern history has amassed a toxic combination of messianic ethnic supremacism; supreme disregard for human life (everyone else, not “chosen”, is “amalek” anyway); supreme disregard for international law; and unlimited access to lethal firepower.

So what is to be done with such a voracious, out of control death cult?

https://strategic-culture.su/news/2025/0...y-a-death-cult/

---

„Manchen Völkern genügt eine Katastrophe, sie zur Besinnung zu bringen. Deutschen, so scheint es, bedarf es des Untergangs.”
--Arthur Moeller van den Bruck

„Wenn man so darüber nachdenkt ist es eigentlich erschreckend, wie wenig Politiker aufgeknüpft werden.”
--G. K. Chesterton

„Manchmal frage ich mich, ob die Welt von klugen Menschen regiert wird, die uns zum Narren halten, oder von Schwachköpfen, die es ernst meinen.”
--Mark Twain

MartiS2 Offline

14.06.2025 12:29
#707 RE: Der Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Auch der Iran müsste längst gelernt haben, dass Israel zuerst auf die Köpfe der Führungsgruppe zielt. Das heißt, welche unvorhersehbaren Mittel Israel auch einsetzt müssten diese Leute besonders geschützt sein. Letztlich gilt dasselbe für die russische Führung, denn die USA sind ja immer mit im Boot. Ich würde mich auch nicht wundern, wenn heute schon Mininuklearbomben geographisch verteilt sind und zu passender Zeit gezündet werden.

Israel hat den Nachteil der kleinen Fläche, kann dafür aber seine Grenzen besser überwachen. Wer etwas in einen Iran oder gar Russland schmuggeln will, hat leichteres Spiel.

Gruß
Martin

Mirkalf Offline

14.06.2025 17:14
#708 RE: Der Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Die Iraner behaupten, sie hätten drei israelische F-35 und ein Aufklärungsflugzeug abgeschossen.

---

„Manchen Völkern genügt eine Katastrophe, sie zur Besinnung zu bringen. Deutschen, so scheint es, bedarf es des Untergangs.”

„Wenn man so darüber nachdenkt ist es eigentlich erschreckend, wie wenig Politiker aufgeknüpft werden.”
--G. K. Chesterton

„Manchmal frage ich mich, ob die Welt von klugen Menschen regiert wird, die uns zum Narren halten, oder von Schwachköpfen, die es ernst meinen.”
--Mark Twain

Mirkalf Offline

14.06.2025 22:38
#709 RE: Der Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

16.06.2025 18:42
#710 RE: Der Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Israel bombardiert iranischen Staatssender:

https://t.me/DDGeopolitics/151888

Der Sendebetrieb läuft weiter trotz brennenden Sendergebäudes:

https://t.me/Middle_East_Spectator/20089

Zitat
IRIB has resumed live broadcasting, the host asks Israel: 'Come on, target us again!'

IRIB says they knew of an incoming Israeli strike, but chose to remain in place, and they will continue to broadcast 'even without a studio, if necessary'

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

17.06.2025 14:04
#711 RE: Der Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Israel says Iran was racing toward a nuclear weapon. US intel says it was years away

https://edition.cnn.com/2025/06/17/polit...ence-years-away

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

18.06.2025 09:07
#712 RE: Der Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Zitat
Washington Post: 'Israel will only be able to maintain shooting down Iranian ballistic missiles for 10 or 12 more days, then they will need to start rationing munitions'

This could explain why Iran is opting to launch small but consecutive waves. Iran is likely using up some of their older / less sophisticated missiles to deplete Israeli defenses, to make way for the 'real' stuff later on. This is attritional warfare.

In most cases, a small wave of 3-5 Iranian ballistic missiles is enough to prompt the launch of about 10-15 Israeli interceptor missiles, with each one costing at least $12 million dollars (in the case of THAAD).

In contrast, even Iran's most modern missile, the Fattah-1, only costs about $200,000 to produce, according to the IRGC. If we assume 12 interceptors for one Fattah-1 missile (as seen in a video today), that means Israel is spending $144 million dollars to 'intercept' (not always successfully) a single Iranian hypersonic missile.

This is simply not sustainable. Within about two weeks, if Iran keeps up the current pace of fire, Israeli airspace will be at the mercy of Iran's far larger and more destructive solid fuel bsllistic missiles. Unless, of course, the U.S. intervenes directly.

https://t.me/Middle_East_Spectator/20260

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

18.06.2025 19:24
#713 RE: Der Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

19.06.2025 13:01
#714 RE: Der Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Zitat
Israel needed a quick operation to disable Iran, and was likely counting on the US to enter the war. But this should be tempered with the fact that Israel does claim they have prepared for the potential of a long-running conflict, but presumably only under the total aegis of the US and the West completely backstopping them in every facet, particularly weapons, fuel, etc.

So what did Iran do? Iran, it appears, has chosen a similar strategy to Russia—which is to deliberately slow the conflict down and stretch Israel’s resources. Israel expected Iran to “splurge” and launch its entire complement of missiles not only to immediately exhaust itself, but also to invite a huge ‘tragedy’ that can be used to incite the US’ entry into the war. Instead, Iran chose to bleed Israel dry slowly with the ‘death by a thousand cuts’ strategy developed by Russia against the Atlanticist empire in Ukraine.

Thus, Iran is now sending small volleys of missiles daily to grind down Israel’s social, economic, and political resources.

Why has Iran chosen this strategy? Because it’s the only one with a chance of success, as giving Israel a massive “shock and awe” campaign would merely play into its hands and give the Israelis exactly what they were looking for. One report indicated that Israel had prepared for 5,000+ Israeli casualties from the Iranian strikes and clearly did not expect Iran to instead choose a slow-broil method [...]

Not surprisingly, Iran is now under the knife to be broken up only weeks after it launched a critical node of China’s New Silk Road, which bypasses the US-dominated sea, strait, and canal choke points [...]

The route bypasses US sanctions and would unlock Iran’s economy, allowing it to flourish like never before, with Iran likewise becoming a key Eurasian transport hub reaching all the way to Russia [...]

Now, Khamenei’s “regime” is scheduled for dismantling because Iran poses too great a counterweight to the neocons’ imperialist dreams—and more importantly—their handlers’ Babylonian-messianic prophecies. [...]

https://simplicius76.substack.com/p/iran...take-the-plunge

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

22.06.2025 08:30
#715 RE: Der Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Ok, die Amis haben angeblich iranische Atomanlagen bombardiert. Der Iran behauptet, die Schäden seien nur oberflächlich. Von Toten oder Verletzten ist nichts zu lesen. Laut CBS haben die Amis Teheran vor dem Angriff wissen lassen, dass sie keinen regime change anstreben.

Der Iran sollte sich jetzt zurückhalten und keine amerikanischen Ziele angreifen, sondern sich weiter auf Israel konzentrieren. Ich bin sicher, wenn die ganzen derzeit geltenden Ausreisebeschränkungen aufgehoben werden, werden viele Israelis das Land verlassen und nicht mehr zurückkommen. Erstens, weil ihnen dort jederzeit eine Rakete auf den Kopf fallen kann, und zweitens, weil sie keine Lust haben, für eine Bande korrupter Irrer in den Krieg zu ziehen. Dem Judenstaat werden die Juden ausgehen.

P.S.: Inzwischen kursieren Gerüchte, dass es gar keinen Angriff gab, zumindest nicht mit Bombern, sondern dass nur Tomahawks von U-Booten abgefeuert wurden.

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

MartiS2 Offline

22.06.2025 09:27
#716 RE: Der Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Habe jedenfalls meinen gestern leergefahrenen Tank erst mal gefüllt. Es könnte ja sein, dass die Dieselpreise bald steigen.

Aber wie zu vermuten war, hat Trump keine zwei Wochen gewartet.

Gruß
Martin

Mirkalf Offline

22.06.2025 09:45
#717 RE: Der Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Ich denke nicht, dass es eine Totalblockade der Straße von Hormuz geben wird.

Edit:
https://x.com/ArmchairW/status/1936629818914755029

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

22.06.2025 11:06
#718 RE: Der Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Zitat von Mirkalf im Beitrag #717
Ich denke nicht, dass es eine Totalblockade der Straße von Hormuz geben wird.

Edit:
https://x.com/ArmchairW/status/1936629818914755029

https://amwaj.media/en/media-monitor/exc...ar-sites-is-one

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

MartiS2 Offline

22.06.2025 13:42
#719 RE: Der Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Anscheinend hat Medwedew sich hinter das Uran-Anreicherungsprogramm des Iran gestellt und sogar Unterstützung zugesagt.

Man muss ja klar sehen, dass Israel nie den Angriff gestartet hätte, wenn der Iran tatsächlich bereits eine Bombe gehabt hätte. Zwischenzeitlich weiß Israel auch, dass sie die iranischen Raketen nicht abwehren können. Würde Russland den Iran so "unterstützen", dass er ganz bald eine Bombe hat, wäre das die beste Lösung, den Krieg zu beenden oder endgültig zu eskalieren. Das war ja der Hintergrund meiner Frage, was wäre, wenn Pakistan eine Bombe zur Verfügung stellen würde. Mit den Angriffen auf die Nuklearanlagen liefert der Westen letztlich einen quasi-legitimen (auch völkerrechtlichen) Anlass, dem Iran die notwendige Abwehrstrategie zu liefern, auch vor dem Hintergrund, dass Israel sich nie der internationalen Kontrolle unterworfen hat.

Gruß
Martin

Mirkalf Offline

22.06.2025 14:35
#720 RE: Der Krieg gegen Syrien und den Iran Antworten

Zitat
BREAKING: The Iranian parliament has unanimously reached the decision to close the Strait of Hormuz

Now, the final decision rests with the Supreme National Security Council and the Supreme Leader, Ayatollah Khamenei.

Middle East Spectator

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Seiten 1 | ... 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50
 Sprung  
Xobor Xobor Forum Software
Einfach ein eigenes Forum erstellen
Datenschutz