Zitat A new Haaretz investigation confirms that the Israeli military routinely uses Palestinian civilians as human shields to search tunnels and buildings before IDF soldiers enter them.
Middle_East_Spectator
---
„Manchen Völkern genügt eine Katastrophe, sie zur Besinnung zu bringen. Deutschen, so scheint es, bedarf es des Untergangs.” --Arthur Moeller van den Bruck
„Wenn man so darüber nachdenkt ist es eigentlich erschreckend, wie wenig Politiker aufgeknüpft werden.” --G. K. Chesterton
„Manchmal frage ich mich, ob die Welt von klugen Menschen regiert wird, die uns zum Narren halten, oder von Schwachköpfen, die es ernst meinen.” --Mark Twain
Zitat Ex-chief rabbi: We all believe in one God, want peace
Religious leaders lined up on Wednesday to condemn National Security Minister Itamar Ben Gvir’s declaration on Tuesday that it was his “policy” to allow Jewish prayer on the Temple Mount, with Orthodox rabbis affirming the traditional Jewish legal ruling that Jews may not even enter the holy site.
Five prominent Jerusalem-based rabbis publicly reiterated the traditional ruling against prayer at the site, with a filmed statement by Rabbi Yitzhak Yosef, the previous chief Sephardic rabbi, as well as statements from Rabbis Avigdor Nebenzahl, Shmuel Betzalel, Simcha Rabinowitz, and David Cohen. [...]
In his video, Yosef, the former chief rabbi, said: “Don’t view the ministers in question as representing the People of Israel. They don’t.” Addressing “the nations of the world,” he added: “Please calm things down. We all believe in one God, want peace between the nations. We mustn’t let radical fringes lead us.” [...]
„Manchen Völkern genügt eine Katastrophe, sie zur Besinnung zu bringen. Deutschen, so scheint es, bedarf es des Untergangs.” --Arthur Moeller van den Bruck
„Wenn man so darüber nachdenkt ist es eigentlich erschreckend, wie wenig Politiker aufgeknüpft werden.” --G. K. Chesterton
„Manchmal frage ich mich, ob die Welt von klugen Menschen regiert wird, die uns zum Narren halten, oder von Schwachköpfen, die es ernst meinen.” --Mark Twain
Zitat Over 100 Israeli settlers storm the village of Jit near the occupied West Bank city of Qalqilya and burn Palestinian homes and cars. Injuries reported.
Zitat UK Announces Partial Ban On Arms Exports To Israel
The United Kingdom has announced it will suspend a portion of its current arms and defense sales to Israel, citing a "clear risk" to civilians and that they could be used to violate international humanitarian law.
Foreign Secretary David Lammy informed parliament Monday that the suspension will impact of 30 of 350 arms export licenses to Israel. The partial ban covers supplies "which could be used in the current conflict in Gaza" against Hamas. However, parts for F-35 fighter jets are exempt from the ban. He emphasized that the country still backs Israel's right to self-defense, and thus the UK is not enacting a blanket ban on all items. [...]
Netanjahu scheint sauer, nachdem die Houthis gestern eine ballistische Rakete auf Tel Aviv geschossen haben. Gibt es bald eine weitere Front? Zusätzlich kauft Israel wohl Tankflugzeuge und bereitet seine Flugpisten vor. Nimmt der Plan, den Iran zu bombardieren Form an? Derweil sagt Scott Ritter, dass Israel als Staat eliminiert werden müsse. Juden, die dort leben wollen, müssen sich eben mit den Arabern verständigen. Mal schauen, wie lange Ritter noch frei reden kann.
Anscheinend flog die Rakete mit Mach 7. Weder die US-Fregatten im Roten Meer, noch der Iron Dome haben da eine Chance. Jetzt darf spekuliert werden, woher die Houthis die Rakete hatten, und wie viele sie davon haben.
Inzwischen wurde über dem Jemen ja schon die 10. Reaper-Drohne der Amis abgeschossen, und im MoA-Forum wird darüber spekuliert, dass die Russen dafür verantwortlich sind, und nicht die Houthis, weil man ihnen das dann doch nicht zutraut.
---
Wobei ich vermute, dass der Abschuss einer Reaper nicht allzu schwierig sein dürfte, sobald sie mal geortet ist. Beim letzteren könnten die Russen durchaus hilfreich sein.
Zitat There are hundreds of injuries among Hezbollah fighters after portable pagers used by Hezbollah operatives exploded in the Beirut neighborhood of Dahiyeh, the Reuters news agency reports, citing an unnamed security source.
The security source adds that devices also exploded in the south of Lebanon.
The communication devices detonated allegedly after being hacked by Israel.
There is no comment from Israel on the incident.
Videos circulating on social media purport to show the moment that pagers used by Hezbollah operatives exploded in Lebanon.
According to Lebanese media, dozens were injured after Israel allegedly hacked the devices and detonated them.
The Reuters news agency calls it the “biggest security breach yet” since October 7.
Lebanon’s health ministry, in a statement carried by local media, asks the public to distance themselves from wireless communication devices after Israel allegedly hacked pagers used by Hezbollah and caused them to explode.
The ministry reports a “large number of injuries” as a result of the explosive pagers, across all of Lebanon.
Den Mechanismus habe ich noch nicht verstanden. Hatten die Pager Sprengstoffe im Gehäuse, oder wurden LiIon-Akkus zur Explosion gebracht? Woher hatte die Hisbollah diese Pager?
Dass man LiIon-Akkus so einfach zur Explosion bringen kann, kann ich mir nicht vorstellen. Falls ja, könnte man mal so kurz eventuell die ganze Menschheit ins Krankenhaus schicken. Sollten die Israelis aber diese Pager in Umlauf gebracht haben, waren die wohl kaum so abhörsicher, wie die Hisbollah glaubte. trau, schau, wem. Gruß Martin
Zitat We have some more comments from military analyst Elijah Magnier on the near simultaneous pager explosions in Lebanon.
This is a very sophisticated attack, and normally at this scale, it requires the collaboration of more than one entity. If Israeli intelligence managed to compromise the pagers that have been supplied to Hezbollah, this [does not exclude] that they have managed to access the supply by Iran because Iran supplies Hezbollah with most of its equipment. An operation of this scale needs the presence of high explosives, even in small quantities, and an awfully long time to sit at every single pager and manually insert 1 to 3 grammes [0.4 to 0.11oz] of highly explosive material and yet conserve the functionality of the pager, the screen and all the electronics without all of this being affected. That requires the work of more than one intelligence service and a break in the channel of supply. That can also indicate that there is an explosive because batteries don’t explode on their own in Beirut, in th Bekaa Valley, in the south of Lebanon and in Syria and everywhere there is a pager at the same instant. This is not something related to the malfunction of the pager, but it is something that is implemented in it and exploded by a frequency, most likely a radio frequency. In this case, we understand Israeli intelligence has placed this explosive with the support of a third country before they reached Hezbollah This means that they have not only taken their time but they also sat on this supply for a long time before it reached its final destination and most probably the Iranians will now be examining all their products and equipment to make sure that nobody has tampered in what they have acquired.
Quelle: Al Jazeera
Zitat The Model of the pagers that exploded in Lebanon are Gold Apollo AR-924. Apollo Electronic Paging Company is a company based in Taiwan.
Zitat The hospital of the American University in Beirut reportedly took all pagers of its nurses and doctors about 10 days ago, and 'replaced them due to technical issues', according to employees
Lebanese media is accusing the American University hospital of being pre-informed by Israel or the U.S. ahead of the cyberattack.