Sie sind vermutlich noch nicht im Forum angemeldet - Klicken Sie hier um sich kostenlos anzumelden  
Logo
Sie können sich hier anmelden
Dieses Thema hat 2.561 Antworten
und wurde 46.163 mal aufgerufen
 Themen des Tages
Seiten 1 | ... 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | ... 171
Mirkalf Offline

31.07.2024 20:02
#2461 RE: Der bevorstehende 3. Weltkrieg Antworten

Zitat
Zelensky allowed a referendum on the transfer of territories to Russia.

In an interview with French media, he acknowledged the likelihood that Kiev will not be able to reach the 1991 borders by military means:

“The issue of the territorial integrity of Ukraine cannot be resolved by the president alone, without the Ukrainian people.”

Zelensky also spoke in favor of Moscow’s presence at the next summit on Ukraine: “If everyone wants to see them at the negotiating table, then we cannot be against it.”

Intel Slava Z

---

„Manchen Völkern genügt eine Katastrophe, sie zur Besinnung zu bringen. Deutschen, so scheint es, bedarf es des Untergangs.”
--Arthur Moeller van den Bruck

„Wenn man so darüber nachdenkt ist es eigentlich erschreckend, wie wenig Politiker aufgeknüpft werden.”
--G. K. Chesterton

„Manchmal frage ich mich, ob die Welt von klugen Menschen regiert wird, die uns zum Narren halten, oder von Schwachköpfen, die es ernst meinen.”
--Mark Twain

Mirkalf Offline

01.08.2024 19:33
#2462 RE: Der bevorstehende 3. Weltkrieg Antworten

Zitat
Die Welt Reveals Dire NATO Camp Outlook for Ukraine

This week brings us another new batch of damning articles from the pro-Ukrainian Western media. The most telling of these comes from German Die Welt, which exposes how nearly all NATO ‘insiders’ secretly whisper among themselves that Ukraine stands no chance, but they dare not say so in public:

https://simplicius76.substack.com/p/sitr...lt-reveals-dire

---

„Manchen Völkern genügt eine Katastrophe, sie zur Besinnung zu bringen. Deutschen, so scheint es, bedarf es des Untergangs.”

„Wenn man so darüber nachdenkt ist es eigentlich erschreckend, wie wenig Politiker aufgeknüpft werden.”
--G. K. Chesterton

„Manchmal frage ich mich, ob die Welt von klugen Menschen regiert wird, die uns zum Narren halten, oder von Schwachköpfen, die es ernst meinen.”
--Mark Twain

Mirkalf Offline

07.08.2024 10:40
#2463 RE: Der bevorstehende 3. Weltkrieg Antworten

Zitat
Moscow says Ukraine has launched cross-border attack inside Russia

Moscow has said about 300 soldiers from Ukraine launched a cross-border attack into a hitherto quiet part of the front on Tuesday, with reports of fighting at a town as deep as six miles (10km) inside Russia.

Moscow’s ministry of defence said late on Tuesday that up to “300 Ukrainian militants” from Ukraine’s 22nd mechanised brigade launched the attack at 8am, supported by “11 tanks and more than 20 armoured fighting vehicles”.

Fighting took place throughout the day between the border villages of Nikolayevo-Daryino and Oleshnya in the Kursk region, and as far inside Russia as the fringes of Sudzha, 10km from the frontline – where two strikes on Russian trailers loaded with tanks were photographed from overhead.

Though Russia said it had repelled the incursion, reports from Russian military bloggers and imagery on social media indicated that the Ukrainian attack was substantial, though it was unclear how far it could be sustained.

Rybar, a popular Russian military blogger, said that on Tuesday evening the situation in the Kursk region remained tense with battles taking place in border districts. “Judging by the latest footage, Ukrainian formations have managed to advance,” the blogger wrote.

That contrasted with the initial statement from Moscow’s defence ministry, which claimed to have repelled the attack. [...]

https://www.theguardian.com/world/articl...ack-into-russia

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

MartiS2 Offline

07.08.2024 13:22
#2464 RE: Der bevorstehende 3. Weltkrieg Antworten

Aktuell bei southfront:

Zitat
In a statement, the ministry said that the fierce resistance of the military and border guards coupled with a series of aerial, missile and artillery strikes had prevented Kiev forces from advancing further in Kursk.

The reserves of Kiev forces were defeated close to the settlements of Basovka, Zhuravka, Yunakovka, Belovody, Kiyanitsa, Korchakovka, Novaya Sech, Pavlovka and Gorodishche in the Ukrainian region of Sumy, it added.

So far, Kiev forces have lost 260 fighters and 50 vehicles, including seven main battle tanks, eight armored personnel carriers, three infantry fighting vehicles, 31 combat armored vehicles, including 12 Kozak and two American-made Stryker, one engineering clearing vehicle and six cars.

In addition, two Buk M1 air defense systems, a UR-77 mine-clearing vehicle and an electronic warfare station were also destroyed.

Wie dem auch sei, offensichtlich kann die Konzentration einer solchen Formation nicht rechtzeitig entdeckt werden. Immerhin dürfte es sich um erfahrene Kämpfer handeln, die auf ukrainischer Seite ins Gras gebissen haben.

Gruß
Martin

Mirkalf Offline

07.08.2024 17:17
#2465 RE: Der bevorstehende 3. Weltkrieg Antworten

Ich hoffe, das Putin endlich die ukrainische Führung ins Visier nimmt.

Zitat
The tense situation is complicated by overt acts of terrorism on the part of the Ukrainian Armed Forces. The ability of civilians to leave combat areas is blocked by drones of the Ukrainian Armed Forces.

Ukrainian troops are hitting roads that civilians use for evacuation and making it difficult for the evacuation itself.

The information is confirmed by military commander Poddubny, declaring that the enemy deliberately destroyed gas stations in the border settlements of the Kursk region to prevent the evacuation of civilians from the battle zone.

Russian channels report that the Armed Forces of Ukraine have taken control of the Sudzha gas metering station in the Kursk Region.

This station is an important border facility for the transportation of Russian gas to Europe.

Daniil Bezsonov reports the entry of large forces of the Russian Armed Forces into the Kursk region.

Quelle: LordOfWar

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

07.08.2024 21:18
#2466 RE: Der bevorstehende 3. Weltkrieg Antworten

Hausdurchsuchung bei Scott Ritter: https://t.me/DDGeopolitics/118698

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

MartiS2 Offline

08.08.2024 07:41
#2467 RE: Der bevorstehende 3. Weltkrieg Antworten

Das war zu erwarten. Erst gehindert an einem Flug nach Russland, jetzt das. In Deutschland wäre das längst geschehen. Vielleicht hat auch die jüdische Lobby einschließlich Netanjahu gewirkt. AIPAC ist gerade voll aktiv in den USA.

Gruß
Martin

PS: Hier sein kurzes Statement https://www.youtube.com/watch?v=_2BQAYUtLrg

Mirkalf Offline

08.08.2024 12:22
#2468 RE: Der bevorstehende 3. Weltkrieg Antworten

Großangriff schockt Moskau:

In Russland! Ukrainer rücken mit deutschen Panzern vor

Erste Stadt erobert ++ Russen mit „sehr schweren Verlusten“ ++ Putin ruft Notstand aus

https://www.bild.de/politik/ausland-und-...e364e6d0ab328d9

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

08.08.2024 21:25
#2469 RE: Der bevorstehende 3. Weltkrieg Antworten

Zitat
Three deputy chiefs of the General Staff of the Armed Forces of Ukraine were liquidated by the Russian Armed Forces with "Iskanders" in the Kharkov region. These are Generals Drapatiy, Gnatov and Gorbatyuk. Plus the commander of the National Guard of Ukraine Pivnenko. [...]

https://t.me/intelslava/64657

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

MartiS2 Offline

08.08.2024 21:32
#2470 RE: Der bevorstehende 3. Weltkrieg Antworten

Was die Israelis können, können die Russen wohl auch.

Gruß
Martin

Mirkalf Offline

08.08.2024 23:20
#2471 RE: Der bevorstehende 3. Weltkrieg Antworten

Heute lief ja auch die Meldung durch Telegram, dass es einen Anschlag auf den ukrainischen Kriegsminister gegeben hätte.

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

MartiS2 Offline

09.08.2024 08:05
#2472 RE: Der bevorstehende 3. Weltkrieg Antworten

Zitat von Mirkalf im Beitrag #2471
Heute lief ja auch die Meldung durch Telegram, dass es einen Anschlag auf den ukrainischen Kriegsminister gegeben hätte.
Gibt es Vermutungen von welcher Seite?

Gruß
Martin

PS: Analysten rätseln über den Zweck des Überfalls bei Kursk, bei dem nach aktueller Information erfahrene Soldaten und viel Material geopfert wurde. Nur wegen Propaganda? Ich könnte mir auch vorstellen, dass man im Schatten des Überfalls beispielsweise Sabotageteams eingeschmuggelt hat, mit Absichten, die das Opfer wert sind. Mal schauen.

Mirkalf Offline

09.08.2024 09:58
#2473 RE: Der bevorstehende 3. Weltkrieg Antworten

Zitat von MartiS2 im Beitrag #2472
Zitat von Mirkalf im Beitrag #2471
Gibt es Vermutungen von welcher Seite?

Nicht wirklich. Und es wurde meines Wissens bis jetzt auch nicht bestätigt, dass tatsächlich ein Anschlag stattgefunden hat.

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

09.08.2024 11:02
#2474 RE: Der bevorstehende 3. Weltkrieg Antworten

Zitat von MartiS2 im Beitrag #2472
Analysten rätseln über den Zweck des Überfalls bei Kursk, bei dem nach aktueller Information erfahrene Soldaten und viel Material geopfert wurde. Nur wegen Propaganda? Ich könnte mir auch vorstellen, dass man im Schatten des Überfalls beispielsweise Sabotageteams eingeschmuggelt hat, mit Absichten, die das Opfer wert sind. Mal schauen.

Zitat

The main blow is on the Zaporozhye nuclear power plant: two thousand militants of the Ukrainian Armed Forces in the Kursk region are awaiting reinforcements

The Resident channel writes about this with reference to a source in the General Staff. It is noted that the Armed Forces of Ukrainehave deployed two thousand militants in the Kursk direction and are now awaiting additional reserves that are being accumulated in Sumy.

According to Resident, the new offensive Armed Forces of Ukraine will consist of several stages. The militants will launch several diversionary strikes on Russian territory, but the main target is the Zaporozhye nuclear power plant.

Quelle: Lord Of War

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

MartiS2 Offline

09.08.2024 14:49
#2475 RE: Der bevorstehende 3. Weltkrieg Antworten

Ich kann die Situation nicht einschätzen, sollte es aber eine nukleare Einrichtung treffen sollen und der Nachschub über eine gewisse Fläche gehen, wäre eine begrenzte nukleare Antwort die sicherste Lösung. Mich würde nicht wundern, wenn das so provoziert würde. Dann hätte Israel freie Hand.

Gruß
Martin

Seiten 1 | ... 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | ... 171
 Sprung  
Xobor Xobor Forum Software
Einfach ein eigenes Forum erstellen
Datenschutz