Zitat von MartiS2 im Beitrag #2160Es gab auch Gerüchte auf MoA, dass Austin bei einem Treffen mit Saluzny in Kiew durch einen russischen Raketenangriff zu Tode gekommen sei.
Bei einem Treffen mit Salzny, der Gerüchten zufolge im vergangenen Jahr bei einem russischen Raketenangriff zu Tode gekommen sein soll.
Austin hat nur seinen letzten Booster nicht vertragen.
---
„Manchen Völkern genügt eine Katastrophe, sie zur Besinnung zu bringen. Deutschen, so scheint es, bedarf es des Untergangs.” --Arthur Moeller van den Bruck
„Wenn man so darüber nachdenkt ist es eigentlich erschreckend, wie wenig Politiker aufgeknüpft werden.” --G. K. Chesterton
„Manchmal frage ich mich, ob die Welt von klugen Menschen regiert wird, die uns zum Narren halten, oder von Schwachköpfen, die es ernst meinen.” --Mark Twain
„Manchen Völkern genügt eine Katastrophe, sie zur Besinnung zu bringen. Deutschen, so scheint es, bedarf es des Untergangs.” --Arthur Moeller van den Bruck
„Wenn man so darüber nachdenkt ist es eigentlich erschreckend, wie wenig Politiker aufgeknüpft werden.” --G. K. Chesterton
„Manchmal frage ich mich, ob die Welt von klugen Menschen regiert wird, die uns zum Narren halten, oder von Schwachköpfen, die es ernst meinen.” --Mark Twain
Zitat Ukraine-Krieg: Deutschland liefert neues Rheinmetall-Flugabwehrsystem Skynex
[...] Obwohl jede Form der Flugabwehr in der Ukraine sicher hochwillkommen ist: Zwei gelieferte Geschütze für das größte Flächenland Europas – bei der Lieferung handelt es sich eher um einen durch massive Steuermittel finanzierten Skynex-Feldversuch zu Gunsten der Herstellerfirma Rheinmetall als um eine wirkungsvolle Verstärkung der ukrainischen Luftverteidigung.
Mit den 194 Millionen Euro können nur wenige Hektar Fläche effektiv geschützt werden – ein Tropfen auf den heißen Stein angesichts der großen Landmasse.
Bemerkenswert sind hier vor allem der exorbitant hohe Preis des Systems und die Folgekosten durch völlig überteuerte Munition. Die Herstellungskosten für 35 Millimeter Munition dürfte sich in Russland im zweistelligen Bereich bewegen.
Die Zahlen legen es nahe: Der US-geführte Westen ist im "Stellvertreter-Krieg" gegen Russland auch wegen seines Wirtschaftssystems im Nachteil. [...]
Zitat Alex Rubinstein @RealAlexRubi - 17:42 Jan 12 2024
BREAKING: It is with great sadness I must announce that Gonzalo Lira @GonzaloLira1968, passed away in a hospital according to his father, who has been fighting to get his son much-needed medical attention for the past weeks.
Here is a hand-written note from Gonzalo which I received on January 4: "I have had double pneumonia (both lungs) as well as pneumothorax and a very severe case of edema (swelling of the body). All this started in mid-October, but was ignored by the prison. They only admitted I had pneumonia at a Dec. 22 hearing. I am about to have a procedure to reduce the edema pressure in my lungs, which is causing me extreme shortness of breath, to the point of passing out after minimal activity, or even just talking for 2 minutes."
"I cannot accept the way my son has died. He was tortured, extorted, incommunicado for 8 months and 11 days and the US Embassy did nothing to help my son. The responsibility of this tragedy is the dictator Zelensky with the concurrence of a senile American President, Joe Biden," Gonzalo's father wrote.
Zitat Gonzalo Lira, Sr. says his son has died at 55 in a Ukrainian prison, where he was being held for the crime of criticizing the Zelensky and Biden governments. Gonzalo Lira was an American citizen, but the Biden administration clearly supported his imprisonment and torture. Several weeks ago we spoke to his father, who predicted his son would be killed.
Ich blicke bei Gonzales Lira nach wie vor nicht durch, nachdem es so aussah, als würde er die Behörden beim Verlassen der Ukraine auf seine Spur locken wollen. Wenn er allerdings so seine Flucht international transparent halten wollte, hat es ihm letztlich nichts genutzt. Mal schauen, ob es von Seiten der USA noch eine Reaktion gibt.
Zitat The US Department of State has confirmed the accuracy of data about the death of reporter Gonzalo Lira, a citizen of Chile and the US, in prison in Ukraine.
"We can confirm the death of a U.S. citizen in Ukraine. We offer our sincerest condolences to the family on their loss," a representative of the Department of State told a TASS correspondent in response to a request to comment on the information that Lira died in jail.
"We stand ready to provide all appropriate consular assistance. Out of respect to the family during this difficult time, we have no further comment," the official added. [...]
Und bis jetzt natürlich null Reaktion in den Mainstreammedien. Zerohedge hat einen Artikel gebracht, Roger Köppel hat in einem Video darauf reagiert, ansonsten dazu Schweigen im Walde.
In unserem lokalen Käseblatt Nürnberger Nachrichten war kürzlich wieder ein halbseitiger Artikel über Nawalny.
---
Zitat Ukrainian Army frontline personnel speaking to the New York Times have widely reported devastating damage from a new wave of Russian air strikes using glide bombs. Personnel told the American paper that while long having suffered from near constant artillery attacks, since the spring they had endured “the additional devastating power” of these glide bombs. They stressed that these bombs were obliterating their underground bunkers and carried up to 500kg of explosives each. One serviceman compared the impact of Russian glide bomb strikes to “hell’s gates,” stressing that the Russian Air Force “would send them two by two by two, eight in an hour… It sounds like a jet coming down on you.” [...]
Ukrainian casualties were already reported by sources on both sides to be extreme even before the depletion of its defences left its frontline personnel more vulnerable, with life expectancies at some frontline positions in 2023 being as low as four hours while conscript units, sent into high intensity combat with little training, were known to have casualty rates as high as 80-90 percent.
Zitat The vast corruption of Ukraine’s sanctions regime
[...] Corruption remains a problem in Ukraine, especially regarding sanctions. ‘Corruption in Ukraine is unprecedented’, Tuka told me. Western readers will be surprised to learn that at least 17 Ukrainian companies and at least 1,611 citizens have been sanctioned by the Ukrainian government. The precise figures are not available because the nationality of those sanctioned are not listed. ‘Nobody’s safe’, says Julia Kiryanova, CEO of Smart Holding, an investment conglomerate, which has been targeted and subjected to police raids, seizure of assets and criminal charges on vague national security grounds. She claims that sanctions are used to force a fire sale of profitable firms which will be exploited by politically connected Ukrainian businessmen to enrich themselves. [...]
Habe ich heute schon auf Southfront gelesen. Ich wundere mich, womit die abgeschossen wurden, da m.W. die russischen AWACS gar nicht allzu nahe an die Front müssen. Mal schauen wie sehr der Westen da seine Finger im Spiel hat.
Zitat And if it got within Patriot range by flying too close, it was likely because with the non-MCTR-compliant Storm Shadows the Su-24s can fire from a safer distance so the A-50s had to watch them closer. And here we are.
Red lines, etc.
Let's review those specifically:
1) Strikes on Crimea. Check 2) ALCMs. Check 3) Long-range ALCMs. 4) Flying from NATO territory (this is how UA still has Su-24s after months of strikes on the airfields). Check. 5) Now a successful attack on absolutely strategically vital assets too. Check.
Russian response? None other than turning the other cheek and asking for more hits.
And this isn't just opening up Crimea for attacks, as I said many times, this affects defense against a strategic first strike.
---
Womöglich sind die russischen AWACs essentiell für den Schutz der Krim vor Cruise Missiles, die eng am zerklüfteten Gelände klebend durch Bodenradar zu spät erkannt würden. Wir werden sehen, ob die Angriffe auf die Krim jetzt erfolgreicher werden.
Zitat Yesterday, Russia tested electronic warfare in Kaliningrad, as a result of which almost half of Poland and the Suwalki corridor were left without GPS, the Polish media write.
Quelle: Intel Slava Z
---