Sie sind vermutlich noch nicht im Forum angemeldet - Klicken Sie hier um sich kostenlos anzumelden  
Logo
Sie können sich hier anmelden
Dieses Thema hat 17 Antworten
und wurde 94 mal aufgerufen
 Themen des Tages
Seiten 1 | 2
Mirkalf Offline

25.04.2025 18:17
The End Is Nigh... Antworten

Vor Jahren habe ich ein Buch gelesen, in dem der Autor die These vertrat, dass die christliche Prophezeiung von der Apokalypse wahr sei und dass die Wiederkehr Jesu nach einem Atomkrieg stattfinden wird. Der Atomkrieg, so der Autor, wird zwischen Indien und Pakistan ausbrechen.

Zitat
India has blocked the flow of the Indus River towards Pakistan by closing all four sluice gates that control the flow of water through dams and canals.

This is the first time this has happened since the Indus Waters Agreement of 1960, ANI reported.

Pakistan has previously warned that such a blockade would be considered an act of war.

Pakistan has declared its readiness for war with India.

"You want war? Start it. Pakistan is ready. Thank you, Modi (Indian Prime Minister - Ed.) - you have united our nation," the Defense Ministry says in X and publishes a video of the missile launch.

In another video, a military leader stands in front of a lined-up army and calls for them to be prepared for war with India.

It should be noted that both Pakistan and India are nuclear powers. Both countries have approximately 160 warheads.

https://t.me/intelslava/74608?single

---

„Manchen Völkern genügt eine Katastrophe, sie zur Besinnung zu bringen. Deutschen, so scheint es, bedarf es des Untergangs.”
--Arthur Moeller van den Bruck

„Wenn man so darüber nachdenkt ist es eigentlich erschreckend, wie wenig Politiker aufgeknüpft werden.”
--G. K. Chesterton

„Manchmal frage ich mich, ob die Welt von klugen Menschen regiert wird, die uns zum Narren halten, oder von Schwachköpfen, die es ernst meinen.”
--Mark Twain

MartiS2 Offline

25.04.2025 19:49
#2 RE: The End Is Nigh... Antworten

Die Wahrscheinlichkeit dürfte dort tatsächlich höher sein, als zwischen anderen Gegnern, allein schon, weil Menschenleben dort auch aus Sicht der Politik weit weniger wert sind, als im Westen. Allenfalls die Israeli könnten auch in Versuchung geraten, falls sie massiv in Bedrängnis geraten.

Ob Modi jetzt 24/7 im Bunker sitzt und schläft?

Gruß
Martin

Mirkalf Offline

30.04.2025 08:28
#3 RE: The End Is Nigh... Antworten

Zitat
statement by Pakistan's Minister of Information

– India intends to carry out a military attack against Pakistan within the next 24 to 36 hours, using the false pretext of the Pahalgam attack in Kashmir.

– India refuses to participate in an open and transparent investigation, and has instead chosen the path of confrontation.

– India will bear full responsibility for the catastrophic consequences this will carry for the region.

– Pakistan will respond forcefully and decisively.

You don't go to war over an incident where 26 people were killed, especially when there's no evidence that the country you're going to war with, was actually involved.

If India does go to war with Pakistan, then they've been planning it for months, and Pahalgam was a clearly planned justification.

Additionally, if India does go to war with Pakistan, this means they have received explicit permission from global powers to do so, including the U.S. – which shows me that something larger is being planned.

Middle East Spectator

---

„Manchen Völkern genügt eine Katastrophe, sie zur Besinnung zu bringen. Deutschen, so scheint es, bedarf es des Untergangs.”

„Wenn man so darüber nachdenkt ist es eigentlich erschreckend, wie wenig Politiker aufgeknüpft werden.”
--G. K. Chesterton

„Manchmal frage ich mich, ob die Welt von klugen Menschen regiert wird, die uns zum Narren halten, oder von Schwachköpfen, die es ernst meinen.”
--Mark Twain

MartiS2 Offline

30.04.2025 09:50
#4 RE: The End Is Nigh... Antworten

So ganz blicke ich die tieferen Ursachen des Konflikts noch nicht. Mein letzter stand ist der, dass die pakistanische Regierung vom Westen (CIA?) installiert wurde, der vorherige Präsident im Kittchen sitzt. Und jetzt sollen die USA den Indern ihr Plazet gegeben haben?

Gruß
Martin

Mirkalf Offline

30.04.2025 18:49
#5 RE: The End Is Nigh... Antworten

Ja, klingt irgendwie widersprüchlich.

Vielleicht ist das Marionettenregime nicht so willfährig, wie es die Amis gerne hätten?

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

MartiS2 Offline

30.04.2025 19:53
#6 RE: The End Is Nigh... Antworten

Ja, irgendwo habe ich ein kurzes Video eines pakistanischen (Regierungs-?) Politikers gesehen, der sich darüber beklagte, dass sie sich ständig von den USA solchen Ärger aufs Auge drücken lassen.

Gruß
Martin

Mirkalf Offline

02.05.2025 18:42
#7 RE: The End Is Nigh... Antworten

Zitat

[...] It is impossible to know whether these tensions will erupt into a significant conflict, but there are strong indications of military preparations on both sides. The crucial point here is that Pakistan has a doctrine of “first strike” with nuclear weapons if the existence of its state is threatened by military defeat. India, on the other hand, would only use nuclear weapons in response to a Pakistani nuclear attack.

It is important to note that both countries are key partners of Russia and play roles in Moscow’s southern strategy, which has compensated for the loss of its European and Western partnerships. A Kashmir conflict between the two, therefore, would only benefit the West.

In this case, considering that the real cui bono lies with the West, it is worth questioning the convenience of a terrorist attack by an obscure group with ties to Al-Qaeda. After all, speaking of “Al-Qaeda” is speaking of the CIA.

The best course of action in this scenario would be for Russia, China, and Iran to intervene directly to calm tensions and stabilize the situation, as these countries have much to lose from this conflict. And in practice, if the situation spirals out of control, the repercussions could affect the entire planet.

https://strategic-culture.su/news/2025/0...kistan-kashmir/

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

05.05.2025 09:35
#8 RE: The End Is Nigh... Antworten

Zitat
Pakistan faces critical ammunition shortages due to supply of shells to Ukraine.

The Indian Express, citing expert estimates, writes that Islamabad's current reserves would be enough for four days of a full-scale war.

Pakistan has been secretly supplying weapons to Ukraine since 2022. Pakistan's arms exports rose to $415 million in FY22-23, up from $13 million in FY21-22.

"The 3,000% growth and staggering profits came at a high price - the rapid depletion of internal reserves," the newspaper writes.

Intel Slava Z

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

MartiS2 Offline

05.05.2025 10:10
#9 RE: The End Is Nigh... Antworten

Dann bleibt nur noch die große Bombe?

Gruß
Martin

Mirkalf Offline

05.05.2025 11:27
#10 RE: The End Is Nigh... Antworten

Ich gehe davon aus, dass China, Russland und der Iran dafür sorgen werden, dass die Lage nicht eskaliert.

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

06.05.2025 22:39
#11 RE: The End Is Nigh... Antworten

Zitat
The Indian government confirms it carried out 9 strikes inside Pakistani territory, saying they were 'non-escalatory' in nature

Middle East Spectator

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

06.05.2025 22:41
#12 RE: The End Is Nigh... Antworten

Zitat
https://t.me/Middle_East_Spectator/18011?single

India asked Pakistan earlier today, through the Iranian ambassador in Islamabad, not to retaliate to an upcoming strike, saying it would be 'non-escalatory'

Iran reportedly refused to convey the 'insulting' message, and told India to tell the Pakistanis themselves. 

Middle East Spectator

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

06.05.2025 23:17
#13 RE: The End Is Nigh... Antworten

Zitat
Pakistani missiles have been launched towards India

Pakistan is retaliating against the following locations:

Kupwara, Baramulla, Bandipora, Poonch, Rajouri, Kargil, Leh, Akhnoor.

Some of these locations are being targeted by artillery, others by cruise missiles and air-launched ballistics.

Pakistani media claim two Indian aircraft have been downed by Pakistan, according to security sources

The problem with reporting on such a war, is that both sides larp so hard, you don't know what's fact or fiction.

Middle East Spectator

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

06.05.2025 23:39
#14 RE: The End Is Nigh... Antworten

Zitat
Pakistani Prime Minister:

'The cunning enemy has carried out cowardly attacks on five locations in Pakistan.

Pakistan has every right to respond forcefully to this act of war imposed by India, and a forceful response is currently being given.

The entire nation stands with the Pakistani armed forces, and the morale and spirit of the entire Pakistani nation are high.

The Pakistani nation and the Pakistani armed forces know how to deal with the enemy. We will never allow the enemy to succeed in their nefarious goals.'

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Mirkalf Offline

07.05.2025 00:00
#15 RE: The End Is Nigh... Antworten

Zitat
Pakistani Army Spokesman Lt. Gen. Ahmed Sharif officially confirms to CNN that two Indian fighter jets have been downed by Pakistan tonight

---

--G. K. Chesterton

--Mark Twain

Seiten 1 | 2
 Sprung  
Xobor Xobor Forum Software
Einfach ein eigenes Forum erstellen
Datenschutz